En aquesta pel·lícula podem observar amb claretat la tristesa i el dolor que snt un xiquet, com Pepinot, quan el separen dels seus pares ho ni tan sols ho tenen, i com, per mitja de la música aconseguis el Sr. Clèment Mathieu una major forma d'expressió i felicitat per part de tots.
Amb la inocència dels xiquets podem contrastar el geni i la manera de castigar d'aquella època o millor dit d'un internat, que posa en ús el director Rachind.
Com a opinió personal és una de les pel·lícules que m'han fet emocionar-me per la manera que te de barretjar la felicitat que dóna als xiquets el Sr. Clèment Mathieu amb l' estrictessa de Rachind.
DEBAT SOBRE ELS UNIFORMES ESCOLARS
- Per als que ho han de portar es un rollo.
- Els uniformes no són gens barats, pel que, la gent que no te diners no pot comprar-los i els han de portar usats.
- Si no ho porten per que no han pogut comprar-lo, no els deixen entrar al col·legi i els xiquets es senten exclosos.
- El que podríen fer és dir que els xiquets anàren per exemple amb texans i samarretes per a evitar la roba inadequada.
- És una manera de no deixar expresar-te mitjançant la teua roba, que al cap i a la fi, formen part de tú i de la teua personalitat.
Arguments a favor:
- Les mares no han de barallar cada dia per la roba que els seus fills es volen posar sobre tot quan arriba l'adolencència.
- S'evita la discriminació dels companys cap a un alumne que no porte roba de marca, i la porte heretada d'un germà major.
- Més facilitat per a identificar a un alumne d'una determinada escola.
- És una manera d'organitzar i de portar a tot el món al mateix nivell.
- Dóna identitat, vista prestigi i organització.